čtvrtek 24. dubna 2008

Boulde.ring 005/2008

Kdysi jsem si překládal rozhovor s Chrisem Sharmou. Je to minimálně 4 roky.

Nejoblíbenější lezačky?
Anasazi Velcro, protože jsou skvělé na hranky a do dírek. A taky se lehce nazouvaj a vyzouvaj.
Máš ještě nějaké další sponzory?
PrAna, Petzl, Cordless.

Jaká je tvoje nejoblíbenější lezecká oblast?
Nemám žádnou vyloženě oblíbenou oblast. Na světě je plno perfektních míst. Byl jsem už na nějakých bezva místech, ale ješte je tu spousta oblastí na objevování.
No a tvůj nejoblíbenější boulder?
Thundebird up v Tuolomne. Udělal jsem tomu první přelez a je to jeden z nejlepších boulderů, který jsem kdy udělal. Je to perfektně zaoblený, začátek je ze sedu „sit down start“ z dobrej chytů, pak následují dlouhý kroky po malejch lištách, technické lezení a nepřehledný závěr. No prostě od každého kousek.
A cesta?
Realization. Protože je to tak krásná cesta a navíc je v mém stylu lezení. Kolmé, převislé lezení v krásné lokalitě. Přelezení této cesty byla pro mě cenná zkušenost.
Co děláš, když zrovna nelezeš?
Rád hraji na japonskou flétnu. Studoval jsem hru na ni posledních šest měsíců. A taky rád čtu a někdy jen tak tiše sedím a sleduji svůj vlastní dech.
Máš nějaký tip na místo, kde jsi ještě nebyl?
Rád bych zakusil bouldering v Castle Hill. Rád bych se podíval do Austrálie. Taky jsem neviděl ještě plno míst v Evropě. A taky do Jižní Afriky. A do Tibetu.
Kdo tě nejvíce inspiruje?
Lidé kteří jsou v harmonii se svým lezením. Takový lidé mají lezení jako prostředek k meditaci. Cení si lezení pro pobyt v přírodě a protože se naladí na správnou vlnovou délku.
Prozraď něco na sebe. Něco co by nás skutečně překvapilo.
Tak třeba, že mam špatný lezecký dny. Někdy nemůžu přelézt 5.10. Někdy lezu opravdu mizerně. Někdy mám utvzelou představu, že nejsem tak silný jak si o mě někteří myslí. Nemám přehnané představy o mém lezení. Neočekávám to, že bych mohl být nejlepší, úspěšný; to mi pomáhá relaxovat, místo toho abych se srovnával s ostatníma a dral se na špici. Myslím si, že nemít přehnané představy o sobě mi dovoluje být sám sebou a nebýt nervozní.
Co máš rád?
Přátelé. Dobrá místa. Dělání věcí naplno a pořádně.
Co nemáš rád?
Nesoustředěnost a přílišní spěch. Nesoustředěnost mě fakt ničí. Nebo když příliš pospíchám a nedávám věcem ten správný čas.
Oblíbená restaurace?
Nemám, ale mám rád thajskou kuchyni.
Nejlepší místo, země, které jsi navštívil?
Byl jsem opravdu na dost pěkných místech a nejde říct, který místo je nejlepší. Ale nejlepší prožitky mám z Japonska a Indie.

Já si osobně myslím, že kromě sponzorů a lezeček se toho moc nezměnilo. Možná se z něj stal ještě větší profesionál. Znáte ho?

Žádné komentáře: