čtvrtek 18. září 2008

K zamyšlení 030/2008

Folklórní festival v Horní Lomné
aneb jak jsme notovali na pěknu notečku


O víkendu 12 - 14. září jsme navštívili další festival. Tentokrát folkórní. Navíc jsme se v tomto kraji východního trojmezí (Slovensko, Polsko, Česko aneb BEST.SKI.DY region) potkali s našimi kamarády.

V pátek jsem podnikli výlet do okolí hotelu U studánky. Odpoledne jsme ještě stihli s Michalem návštěvu naučné stezky Prales Mionší.

V sobotu dopoledne jsem strávili v lanovém centru a bobové dráze v Mostech u Jablunkova.
Terénní koloběžky, bobová dráha, trampolína a malé pavoučí sítě.

Od 15 hod. zalačal folklórní festival. Do hlediště jsem zasedli s ořechovým trdelníkem a super mastným bramborákem.

Soubory z Dolních Dunajovic, Havlíčkova Brodu, z Kysuce a místní soubor Mionší hrály a zpívaly.

Nejvíce se nám líbil soubor z Kysuce. Fujary, fujárky, píšťaly, zpěvy a tance.

Zima byla jak v Rusku. Vydrželi jsem tam až do večera. Festival pokračoval i v neděli. Tu jsme však strávili návštěvou Nýdku a Bystřice. Asi ve dvě jsem vyrazili domů. Ještě ze silnice jsem se pokochali tou elektrárnou "Lysá hora". :) A přes Olomouc a Hradec Králové do Krkonoš, kde byla taky zima a v pondělí nám už přátelé nasněžilo.
Foto z akce zde

Takže? Anička chce do školy kroj!

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Watte, vidím, že jsi zavítal do mého rodného kraje. Znám to tam jak své botky, přes Lomnou jezdím na kole a do Mostů u Jablukova chodím často na lyže jen tak navečer nebo po obědě. Bystřice a Nýdek - tam jsem prolyžoval mraky hodin, měli jsme tam ve správě rekreační středisko s přilehlýma vlekama. Měj se, Michal Franta z Brna (blue.pavoucek.cz).