neděle 2. března 2008

K zamyšlení 010/2008

Nikdy jsem nevěřil, že se to může stát. Debaty o navazování nebo jištění na poutku nebo za jiné nepevnostní části sedacího úvazku mi přišli jako nějaké sci-fi. Až do minulého týdne. Prostě a jednoduše osobní zkušenosti jsou nepřenositelné.

Co se vlastně stalo?
Nováček a "zkušený" lezec na umělé stěně. Ten druhý zkušenější se za svého svěřence zaručil. Dále jsem tomuto páru nevěnoval pozornost.

Až do okamžiku, kdy jsem si všimnul nepřirozeně vysoko posazeného pasu na úvazku jistícího nováčka. Začal jsem větřit. Ten masér jistil přes materiálové poutko. Skočil jsem po něm svojí odsekou a dotyčnou lehce spustili na zem. Dopadlo to dobře. Jištění přes poutko.

Věřte tedy: „Je li-to fyzicky možné, tak se to děje!“ Všechno! Proto tedy kontrolujte sebe i své spolulezce. Nezapnutý sedák, otočené nohavičky, špatné navázání nebo nezajištěná karabina muže přivodit opravdový problém.

Taky jsem si myslel, že se to nemůže stát. A stalo se!

Žádné komentáře: